blog eye-opening

Delhaize kan maar beter fuseren met Albert Heijn

Delhaize vernietigt al jaren waarde. ‘Weinigen doen het slechter dan Delhaize’, zegt Marcel Corstjens, marketing-professor aan de Franse managementschool Insead. Corstjens brengt zelf een stevige analyse: ‘Retailers moeten leren kiezen. Door alles goed te willen doen, zijn ze in niets outstanding.’

Marcel Corst­jens is een doorgewinterd professor marketing, gespecialiseerd in retail en farma. Hij maakt een scherpe analyse over de uitdagingen bij Delhaize en de retailsector. ‘Retailers moeten dringend keuzes maken. Door in alles goed te willen zijn, springen ze er nergens echt uit, en zijn ze overgeleverd aan het gevecht om de prijs.’ Corstjens vindt ook dat retailers de kosten van grote assortimenten flink onderschatten.

De omvang van de herstructurering bij Delhaize veroorzaakt ...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140912_01265030?utm_content=bufferad07e&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

 

maandag 22 september 2014