blog eye-opening

Nieuwe commercieel manager Benelux: ‚Innoveren vanuit de vraag van de klant.’

Op 1 januari startte Arnout Schoonderbeek als commercieel manager Benelux bij BigBrother. Een mooie start van het nieuwe jaar en de nieuwe merkbelofte van BigBrother. Want eye-opening is Schoonderbeek overduidelijk!

Gedurende mijn carrière ben ik actief geweest in de verkoop. Voor BigBrother heb ik 7,5 jaar bij Miele Professional gewerkt. Zij zijn de b2b-tak van de organisatie en leveren oplossingen aan onder andere ziekenhuizen, zorginstellingen en hotels. Ik begon als buitenman, maar ben na 4 jaar verkoopleider geworden. De overstap naar BigBrother was voor mij vrij logisch. Zoals Miele is ook BigBrother een A-merk in hun branche. Ik zag direct veel mogelijkheden en potentie om verder uit te bouwen en ging daarom graag deze nieuwe uitdaging aan.

Nieuwe markten aanboren
Ik word verantwoordelijk voor de verkoop binnen- en buitendiensten in Nederland en België. Maar ook zal ik zelf op pad gaan. Om nieuwe relaties te werven, maar ook om onze huidige klanten nog beter te kunnen bedienen. BigBrother is hard gegroeid en krijgt steeds meer aanvragen van grote partijen uit Europa. Om aan deze vraag te kunnen voldoen én de huidige zaken goed lopend te houden, is deze functie tot stand gekomen. Ik zal sparringpartner worden voor de buitendienst, maar ook op zoek gaan naar nieuwe markt-productcombinaties in de retail. Er zijn nog veel bedrijven waar wij uitstekend  bij zouden passen.

Innoveren vanuit de vraag van de klant
Uiteindelijk gaat het om de eindoplossing en de tevredenheid van de klant. BigBrother gaat niet over camerabeelden. Nee, wij bieden de informatie die een ondernemer nodig heeft om optimaal zijn zaak te kunnen runnen. Dat is belangrijke kennis die ik meeneem uit mijn vorige functie. Ik heb geleerd goed te leren luisteren en te horen wat zij willen. Luister, hoor en denk mee. Pas dan doe je een voorstel voor een passende oplossing. Ik wil het team gaan challengen hetzelfde te doen, zodat we er nog beter voor onze klanten kunnen zijn en onze oplossingen kunnen doorontwikkelen. Niet innoveren om het innoveren, maar innoveren vanuit de vraag van de klant.’



woensdag 15 januari 2014