blog eye-opening

Inspelen op de persoonlijke behoefte van een tankstation

Ontwikkelingen op marketingtechnische gebieden gaan sneller dan ooit. Het contrast met een decennia geleden is groot, toen  massamedia nog volop werd gebruikt door bedrijven. Denk hierbij aan commercials via radio, televisies, advertenties en reclamefolders. Ideaal om snel een grote groep te bereiken maar minder passend in de tijd waarin we nu leven. Het sluit niet direct aan bij onze veranderde levensstijl en onze behoeften.

Met de intrede van de smartphone, en daarbij alle andere ontwikkelingen, zijn onze behoeften verandert. We willen graag informatie dat naadloos aansluit op onze behoefte op momenten dat het ons uitkomt. Voor bedrijven biedt dit mooie mogelijkheden om persoonlijke communicatie in te zetten voor ieder individu.

Hoe maakt u dit mogelijk op tankstations en carwashes?

Voor het persoonlijk maken van de communicatie is het belangrijk om de klant te identificeren. Deze data is te genereren via het lezen van kentekens. Deze data is onontbeerlijk voor die personalisatie en service. De kentekengegevens van de klant kunt u  koppelen aan zijn of haar gedrag op het station. Wat kopen mijn klanten in de shop? Gebruiken mijn klanten  ook de carwash? Hoe vaak komen mijn klanten terug op mijn tankstation? Een greep van voorbeelden uit datapoints die u kunt verzamelen.

Wat betreft klantbeleving is er voor de petrol- en carwashsector veel gewonnen, toch zijn er nog veel kansen om dit te verbeteren. Kies hierbij uitsluitend voor zaken die impact hebben op de klant. De klant is uw guiding star met behulp van technologie. Zo kunt u bijvoorbeeld data over uw klant genereren. Hiermee zorgt u ervoor zorgt dat u, uw klant beter leert kennen. Gedurende dag zult u verschillende type klanten op uw station krijgen. De ene klant is onderweg en heeft haast, deze heeft behoefte aan tijdsbesparing. Verkort de tijd van tanken en betalen. De andere klant heeft meer tijd en heeft dus andere behoefte. Een ideale gelegenheid om deze klant te verrassen met extra service.  Zet de behoefte van de klant centraal met behulp van de huidige technologie.

donderdag 20 december 2018