Geen Big Bang!

COVID-19 heeft de gehele wereld geraakt met een “big bang”, iets wat wij tot dusver nog nooit eerder hadden gezien. Van de een op de andere dag werd de wereld zoals wij deze kennen op zijn kop gezet, zowel in onze privélevens als professioneel. Niemand kan ooit helemaal voorbereid zijn op zo een plotselinge verandering. De noodzakelijk lock-down heeft in Nederland veel invloed gehad op de verkeersstromen en het winkelgedrag. Deze “big bang” vraagt om een extreem aanpassingsvermogen. Nu meer dan ooit zijn retailers die zich snel hebben kunnen aanpassen aan deze veranderende omstandigheden, winnaars.

Incrementele innovatie

Retailers die al gewend waren om doormiddel van technologie, onnodige menselijke handelingen in het proces weg te nemen, hebben hiervan geprofiteerd en zodoende de druk op hun personeel verzacht om een veilige klantervaring te faciliteren gedurende de lock-down. Op het gebied van slimme cameratechnieken hebben we onze klanten kunnen ondersteunen door nieuwe data-inzichten te genereren en nieuwe functionaliteiten te creëren boven op hun standaard voor veiligheid, beveiliging en controle.

Best Practices

Aanvullend op het managen van de huidige onvoorspelbare marktsituatie zal het inzetten van een technologie standaard, die de behoefte aan het snel en flexibel kunnen ondersteunen van het veranderende klantgedrag, steeds belangrijker worden om het verschil te maken. Juist bij een snelle verandering is het belangrijk om constant te kijken naar een optimale brandstofprijs. In tijden van een lage vraag naar brandstof kan het sturen op meer marge significante resultaten opleveren.

Geautomatiseerd prijsbeleid

Wij hebben gezien dat de ondernemers die op een geautomatiseerde manier hun prijsbeleid tijdens COVID-19 hebben aangepast zeer goede resultaten hebben gehaald in een dalende markt. Daarnaast stelt een automatisch prijsbeleid de retailer ook in staat om in een zeer concurrentiële markt zijn resultaten te halen. Denk hierbij aan de tijd POST-COVID. Waar iedereen op zoek gaat naar zijn volume, helpt een geautomatiseerde oplossing bij aan behalen van het optimale resultaat. BigBrother is exclusief distributeur van de PriceCast Fuel software. Deze software helpt al meer dan 500 tankstations in Nederland bij het automatisch vaststellen van de optimale prijs.

Dit artikel is geplaatst in inNOVE magazine van september 2020.

Lees ook

Security by design

Design is een hoge prioriteit geworden voor succesvolle bedrijven. Ik heb het niet over hoe iets eruit ziet, maar meer over hoe we interacties kunnen opzetten. Of dat nu een stukje software is of een systeem. Kijken naar sterk presterende bedrijven kan getuige zijn van een sterke design-leadstrategie. Denk aan Apple, Nike, Coca-Cola etc. Voor BigBrother heeft design echter twee kanten; essentieel is de interactie met onze systemen, maar cruciaal is de beveiliging die in dat ontwerp is verweven.

Lees blog

Hoe houd je grip op je multifuel of duurzame brandstof locatie?

De afgelopen jaren zijn het aantal verschillende brandstoffen op een tankstation enorm gestegen. Deze mix in het aanbod biedt de ondernemers veel kansen om verschillende klanten te voorzien, maar ook om bestaande klanten die de switch maken te behouden. Het inspelen op de verschillende type klanten met verschillende brandstoffen is cruciaal om de slag om de consument te winnen van de concurrentie.

Lees blog